Hitta Nemos könskamp

Ur Hitta Nemo.
 
Doris: Där är någon. Hallå ursäkta?!! 
Marvin: Doris doris doris!!!! Okej nu är det min tur. Jag tänker på något mystiskt. Det är en fisk vi inte känner och om vi frågar om vägen kan den sluka oss och spotta ut benen.
Doris: Varför har karlar så svårt att fråga om vägen?
Marvin: Jag har ingen lust att leka könskamp just nu.
 
Haha typiskt män att inte vilja ta diskussionen...
 
 
Postat av: /E - Lever med manskris

Jag anser att Marvin i detta ögonblick tar det rätta beslutet. I en situation där det är fara för ens liv så anser jag (MAN) att livet är viktigare än en diskussion som man kan ta senare i hemmet. Diskussionen fyller ju inte en så stor funktion om man dör 1 minut senare, då känns det som sagt enligt mig (MAN) att överlevnad är det viktigaste.

Om en person med motorsåg och mord i blicken går mot dig, skulle du stanna upp för att hålla en diskussion med en av dina vänner från det manliga könet, eller skulle du först se till att överleva för att sedan kunna hålla diskussionen.

Jag tycker överlevnad går före det mesta.

Men detta är bara ur ett manligt perspektiv.

Hej.

2013-01-18, 14:09:54 - URL: http://manskris.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: